
O Wydziale Komunikacji Społecznej i Mediów UWr
Zajmujemy się komunikacją w każdym jej aspekcie, co pozwala nam zrozumieć relacje między mediami i społeczeństwem. Chcemy wiedzieć, jak za pomocą informacji i znaczeń organizujemy naszą codzienność, a także jak nowe technologie medialne wpływają na nas samych i tworzą wspólnie przeżywany świat. Rozwijamy się dzięki ciekawości, wrażliwości i zaangażowaniu.
Historia i informacje o Wydziale
Wydział Komunikacji Społecznej i Mediów rozpoczął swoją działalność 1 września 2024 roku, łącząc – działające od dekad w strukturze Wydziału Filologicznego, a także w ramach wspólnej dyscypliny naukowej nauk o komunikacji społecznej i mediach – dwa Instytuty: Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej oraz Instytut Nauk o Informacji i Mediach.
Na Wydziale studiuje blisko 2,5 tysiąca osób, które zdobywają wiedzę i rozwijają swoje zainteresowania podczas zajęć prowadzonych na siedmiu kierunkach (w tym prowadzonych w języku angielskim oraz dwóch trybach: stacjonarnym i niestacjonarnym), a także w ramach Szkoły Doktorskiej Nauk o Komunikacji Społecznej i Mediach Uniwersytetu Wrocławskiego.
Wsparciem osób studiujących jest wysoko wykwalifikowana kadra (Ministerstwo Edukacji i Nauki przyznało Wydziałowi Komunikacji Społecznej i Mediów kategorię A za działalność naukowo-badawczą). Ponad 80 nauczycieli i nauczycielek akademickich zatrudnionych na stanowiskach badawczo-dydaktycznych i dydaktycznych tworzy zespół ekspercki z dziedziny informatologii, mediów, dziennikarstwa oraz komunikacji wizerunkowej.
Na co dzień profesjonalną obsługę administracyjną zapewniają pracownicy bibliotek, sekretariatów, dziekanatu oraz innych jednostek wydziałowych i uczelnianych.
Misja i strategia rozwoju Wydziału
Założenia strategii rozwoju Wydziału Komunikacji Społecznej i Mediów wynikają z misji i założeń rozwoju Uniwersytetu Wrocławskiego na lata 2021-2030.
Zgodnie z przyjętą Strategią rozwoju misją uczelni jest:
- poszukiwanie prawdy, przekazywanie wiedzy i pielęgnowanie kultury;
- budowanie kapitału społecznego i intelektualnego poprzez kształtowanie ludzi o otwartych umysłach, przygotowanych do działania w skali lokalnej i globalnej, odnajdujących się w zmieniającym się świecie, akceptujących różnorodność oraz świadomych wagi tożsamości narodowej i regionalnej;
- prowadzenie badań naukowych w sposób wolny, pełny i otwarty z zachowaniem równowagi pomiędzy badaniami podstawowymi i aplikacyjnymi.
Nasze wartości koncentrują się wokół czterech założeń:
- najwyższej jakości,
- skuteczności i różnorodności,
- otwartości i gotowości na wyzwania,
- synergii.
Przyszłość Wydziału Komunikacji Społecznej i Mediów zależy od wysiłku jego całej społeczności, zarówno nauczycieli akademickich, doktorantów i studentów oraz pracowników administracji i bibliotek.
Wydział Komunikacji Społecznej i Mediów dąży przede wszystkim do:
- doskonalenia jakości kształcenia na wszystkich realizowanych kierunkach studiów, studiach doktoranckich, studiach podyplomowych,
- podniesienia swojej pozycji naukowej w Polsce w zakresie dyscypliny nauki o komunikacji społecznej i mediach,
- zwiększenia wpływu na otoczenie społeczne poprzez prowadzoną działalność naukowo-badawczą, dydaktyczną i popularyzatorską oraz zaangażowanie w budowanie społeczeństwa opartego na wiedzy.